Friday, August 29, 2008

Yusef- one month after, a smile from archive



(c) Anne Paq/Activestills.org, Ni'lin, 30 July 2008.


(c) Anne Paq/Activestills.org, Ni'lin, 30 July 2008.

Hey Yusef. How strange that one month after; I found in my archive a picture of you taken before you were shot. I just saw it yesterday, long time after i wrote you that letter. You looked great in the picture, full of life, wearing proudly the Palestinian flag. It crushed my heart to see you like that, at the same time, it is like a sweet smile you are sending me from wherever you are.


Hey Yusef.
Comment c’est étrange de découvrir une photo de toi dans mes archives prise avant que tu ne sois descendu par balles et avant ces photos que j’ai prises de toi à l’hopital. Je viens de la découvrir, bien après écrit cette lettre. Tu es tres beau sur la photo, plein de vie, et portant fièrement le drapeau palestinien. Cela m’a pincé le coeur de te voir comme ça, en même temps, c’est comme si tu m’envoyais un beau sourire de là où tu es.

No comments:

Post a Comment